2009/08/02

stöld


I går kom min tonåring hem och berättade att på gårdagens (Förrgår) fest hos en kompis blev både hon och flera av hennes kompisar bestulna på bla en mobiltelefon och kamera.
Vad är det för människor som går på någons fest och snor saker????
Jag och min dotters kompis mamma har bestämt att saken kommer att polisanmälas om sakerna nu inte "råkar" komma tillbaka till sina ägare. Jag vet inte men jag har lite svårt att fatta hur man kan göra så. Bli av med kameran var ju mindre roligt, massor med bilder som tur redan sparade men många kvar. Hoppas nu bara inte att någon mindre intelligent människa får för sej att använda dom på internet eller till något annat.

Något som trots detta nu blev riktigt bra igår var vädret på em. Trevligt grillväder gick att sitta ute hela kvällen både svärfar och min mamma hade vägarna förbi, jag tror de kände doften från grillen.
Många fina blommor har nu slagit ut i trädgården flox, änglatrumpeter, dagliljor mm.
Änglatrumpeterna glädjer både grannarna och oss med sin underbara doft framåt kvällen.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Hej hej där syster!
Vad roligt o stort grattis till bloggen. Det är verkligen roligt att blogga, som jag trodde för mer än ett år sen nu att jag aldrig skulle säga. För jag gillar ju mer papper o penna ;) Men nu så är jag helt vän med de.

Däremot så ska man komma ihåg att man ska skriva för sitt egna syfte o när man känner för de. En del blir verkligen helt maniska som jag inte tycker är helt rätt kanske beroende på hur man är då men i alla fall. Men jag kan inte skriva något om jag inte känner för de, det är nog summan av det hela :)

Ja det var ju inte alls roligt att höra att människor kan göra så. Det jag funderade på var om det enbart var personer där som dem vet vilka dem är? Ja alltså kända människor för dem? Jag kan ju tyvärr bara säga som så att det var ju egentligen det samma när man själv var ung, fast då vaktade man plånboken om det var folk där som man inte kände ordentligt. Samt om jag är på en fest nu som vuxen o jag inte känner alla så tror jag inte att jag skulle våga lägga kameran på ett bord t ex.
Men det är verkligen förskräckligt hur klåfingriga människor kan bli. Finns det några misstankar alls vem/vilka?

Ja verkligen så tråkigt verkligen. Usch!!!

mormor-farmor sa...

Hej!
Kul att du har börjat blogga. Dagens ämne var däremot mindre kul.
Synd om dottern och kompisen som blev bestulna.