2009/08/03

Semesterresan




Ser med både spänning och fasa fram emot vår semestertripp med husvagn. Alla barnen ska med utom femtonåringen som inte alls har ngn lust att åka på "taikontripp" med familjen som hon säger. Hon kmr att tillbringa en del av tiden hos min syster och hos min mamma. (Det kmr nog gå bra försöker jag intala mej själv frihet under ansvar som det så fint heter.) Det finns ju mobiltelefoner ju. Hur klarade man sej förrut när tex jag var liten.... ? Nu vill ju ungarna ha telefon helst redan på dagis. Finns exempel på det på barnens dagis.

Bara att köra med husvagnen kmr ju för mej att bli en helt ny upplevelse. Som tur är så har jag ju kört vanlig släpkärra med bil och större kärror med traktor innan. Så ngn grund finns det nog i kroppen.



Tror att jag snart har tvättat klart alla kläder som ska med det blir ju en del kan jag säga. Men förmodlingen som vanligt så packar jag ner alldeles för mkt både till oss vuxna och till barnen.

Oj nu kom jag på att barnen kanske vill ha lite leksaker med sej oxå...... Packat har jag gjort i tankarna snart en vecka och skriver lista på vad som jag inte får glömma.

Bilen kommer att vara full med allehanda saker och värre lär det bli på hemvägen då vi om det går som planerat har varit en gång? på Ge-Kås i Ullared. Ska handla höst och vinterkläder till barnen och jag och sambon behöver varsin jacka.

Ser framför mej hela bilen full med gula kassar.

4 kommentarer:

alma sa...

Har lämnat tre kommentarer nu. Hoppas den här blit publicerad, annars ger jag upp

syster yster sa...

Svar till er som undrar kommentarerna ska granskas av mej först innan de publiceras. Då kan man själv välja bort om det är ngn som skriver massa dumheter bara.

Åsa sa...

Hejsan hej där!
Ja jisses alltså. Det där måste vara som att ha ett riktigt Tetris spel framför sig om vad man ska ha med o vart de kan tänkas ligga, i väskan, i bilen, i husvagnen osv. Kort sagt, där den passar in o inte tar så stor plats :) Men det där fixar ju ni det vet jag. O som sagt, alltid för mycket med sig. Som man inte använder. Men när det gäller barn o dessa små herrar så är det troligen ett gott råd att ha med MYCKET ombyte :)

Ja här i Örebro så är det inget problem med tiden. Vi har ev tänkt att Geochascha, ja man letar efter skatter via kordinater. Finns ju ett par väldigt centralt o några som vi själva har lagt ut till andra som vi tänkte visa henne. O sen så är ju staden lagom stor men inte överdrivet. Det är en massa konstföremål i stan, Open Art som är rolig att se. O så stadsparken. Så nog finns det att göra :)

Sen är det planering inför hösten som gäller. Få upp teckenspråket igen, kolla schemat, förbereda för den nya killen som kommer, vilka kurser det är nu innan eleverna börjar, om allt material har kommit osv. Det är inte bara att sätta sig där på skolan precis. Men det är de värt när man har sån lång semester hihihihi. Somliga tycker säkerligen "men då borde ni åkt hit o dit o gjort de o de"... jag är inte sån o kommer nog inte bli sån heller. Vill ta dagen som den är, planering det har jag på jobbet så det räcker :)

Nu har alla andra tröttnat på att läsa mitt bladder här.
Men så är det o självklart så finns det mobiler, när dem fungerar som dem ska :)

Lillasyster

mormor-farmor sa...

Synd att ni är i Falkenbergstrakten när vi är i Tyskland!