2009/08/12

Ett äventyr del 1














Första dagen på min första egna husvagnssemester, känns som ett helt äventyr. När äntligen alla kläder husgeråd och leksaker hittat en plats att få vara på under semestern så packade vi oss iväg. Betydligt senare på dagen än vad vi hade tänkt oss från början, men vi hade lovat oss själva att det gör inget vi har huset med oss och vi har Semester utan några tider att passa. Barnen somnade ganska så snart alla tre i bilen, tonåringen for till min syster ett par dagar. Husvagnssemester med familjen kände hon inte alls för hade hon vid tidigare tillfälle gjort klart för oss. Och hemma själv fick hon inte bo.

Vi insåg ganska snart at det skulle komma att bli en övernattning på vägen mot Ullared men det kändes som om det inte gjorde ngt. Det finns en fin camping längs Nissastigen som heter Isaberg vackert belägen vid en sjö, Där stannade vi. Bäddade upp och fick så småningom de uppspelta barnen i säng. Klart de tyckte att det va spännande. Lilleman somnade som vanligt bara rakt av och sov hela den natten mellan mej och sambon.


Morgonen kom och solen värmde ganska snart upp luften så lite lek i sjön och ett rejält dopp blev det efter frukosten. ( Kolla in bilderna de är tagna från husvagnen)

Sen bar det av mot Ullared och Ge-Kås egen camping.


Tur att det inte var så långt för det märktes på barnen att det var ganska långtråkigt att sitta i bilen. Efter den hundrade gången när deras mamma (jag) försökt uppmärksamma dom på kossor efter vägen eller en traktor eller ngt annat så tyckte dom att det va dax att stanna och parkera husvagnen igen.

Ge-Kås med barn är ett annat äventyr som jag berättar om i ett kommande inlägg.



2 kommentarer:

Åsa sa...

Ja jisses, hur blir det inte när man är en hel familj som ger sig iväg med allas tycken. Framförallt när dem är så pass små att man måste läsa av dem hur dem verkar orka.

Dem måste ju ha tyckt att det var väldigt spännande. O framförallt att ha en husvagn med sig, ett hus där man kan sova, äta o göra sina behov. För dem är det så mycket större.

Vilka mysiga bilder på grabbarna o Mathias som är på bryggan där vid sjön. Bara de måste ju vara spännande. Vatten, sand, brygga, hinkar o gå upp o ner igen från bryggan ;) Sött!!!

Nu ska jag bege mig till jobbet. Får besök av en ny elev idag som ska börja i min grupp till hösten. Det ska bli spännande att träffas. Så får dem vänta till nästa vecka efter besöket innan allt drar igång igen.

Kram kram. Har nu börjat lyssna på MorgonZoo i radion eftersom vi inte har den kanalen kvar längre i ÖRebro. Tråkigt. Så det är bara bra med en bärbar dator :)

alma sa...

Kul att det gick bra med husvagn och allt vad det innebär.

Jag älskar det livet och har ju en hel del semestrar bakom mig, på det sättet