2009/08/14

Ett äventyr del 2











Väl framme i Ullared hittade vi snart fram till Ge-Kås egen camping för alla shoppingsugna...för inte tycker jag att det är en camping att bo på med barn. Iaf inte med husvagn stugbyn kanske är annorlunda. Det är gångavstånd till badet och till Ge-Kås och det var tom uppställningplatser för deras kungvagnar inom campingen! Själva campingen ligger vackert vid ån tyvärr inga lekplatser och ganska mkt trafik på vägen intill.


Efter lite lunch så bar det av ner till Ge-Kås alla barn, sambon och så jag då. Lilleman lyckligt ovetande om vad som komma skulle. De stora pojkarna pekade och tjoade tyckte nog att det va spännande. In genom dörrarna på detta varuhus 4 fotbollsplaner stort (och större ska det bli)

Så var det bara att ge sej in i kampen om bästa jackan till barnen eller bästa reatröjan till mej själv. Kan bara säga att efter 3 timmars provande och letande efter favoritregnställen till ungarna, riktiga galonkläder med flisfoder jacka och byxa för 249 kr! Det blev ett varsitt till pojkarna. Så tog vi en fika det finns två fik inne i varuhuset med klart bra priser på fikat.

2 timmar till ibland leksaker och barnkläder så började jag känna att jag knappt visste vad som fanns i den där välfyllda varuvagnen..... Inhandling av grillkött och sen mot husvagnen.


Lite sen middag och sen bädda ner barnen för vi hade bestämt oss för att en dag till på Ge-Kås måste det bli vi vuxna hade ju inte handlat alls och jacka till sambon måste det bli.


Dagen efter bjöd på strålande sol och vindstilla så vi la om planerna och styrde kosan mot Skrea strand i Falkenberg i stället. En helt underbar sandstrand och långgrunt dit ville jag ta min familj på ett besök. Pojkarna tyckte det var kul att bada och leka i sanden tyvärr var det alldeles för mkt brännmaneter denna dag så vi vågade inte låta dom bada på egen hand. Men nu har de varit där ju och kändes som det var det viktiga i det hela.

På kvällen sen tog vi ett kvällsbad " hemma " vid campingen och då kunde leka fritt. Mkt roligare sa min stora kille som tyckte vattnet på Skrea smakade äckligt.

Inga kommentarer: