2009/08/31

Ny erfarenhet



Välkommen till en ny värld.
Fick idag en eltandborste av svärmor i födelsedagspresent.
Nyfiken som jag är så måste den ju provas. Undrar om den går att snabbladda?
Kanske, i med den i laddaren, ut med hundarna och sen ska det provas.

Lärde mej snabbt att tar jag ut tandborsten med den igång ur munnen, sittandes framför datorn så blir det samma effekt som när man lyfter elvispen ur sockerkakssmeten med vispen igång. (Lång krånglig mening) Vita stänk överallt.
Sen ska man ju inte gnugga det sköter tandborsten. Men jag har ju gnuggat massor med år.....?
Så nu ska vi se om man kan lära gamla hundar att sitta.

Snabbladdningen räckte nästan får väl prova alla finesser i morgon. Den ska tydligen "tala" om när man har borstat klart. Undrar bara hur????? Men det jag borstade verkar bli väldigt rent känns bra.

Nu tänker ni nog " har hon inte provat en eltandborste förrut"? Nej det har hon inte!

3 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN!

Åsa sa...

Visst säger man att det aldrig är för sent att lära sig. Jag tycker att det stämmer på pricken. För om du tänker efter så visst lär du dig alltid något varje dag. Igår t.ex. så lärde jag mig 4 nya tecken ungefär på teckenspråk. Det är inte illa. Samt vad linjal heter på engelska för det hade jag ingen aning om, men var med i elevernas engelska. Så vad heter de nu då... jo ruler. Hade aldrig hört tror jag.

Men är eltandborste en viktig kunskap? Så skulle säkert våran gemensamma far säga. Men jag vill nog påstå att det är viktigt. Jo, tänderna blir rena o det är viktigt. Men det är aldrig fel med utveckling o då tycker jag att det är viktig kunskap. Sen kan man vrida o vända på om det är utveckling med en eltandborste... men för mig skulle det vara de o för dig också. Men kanske inte för just dig.

Så tala om hur det känns efter en tid. O det där med elvisp... hahahahha.... jag vet precis vad du menar. Jag lyckas alltid med de vid datorn. Så mycket att jag har fått tvätta av skärmen redan en gång på denna stackars dator ;) Hmmmm det ligger i släkten ;) Mamma eller pappa?

Thorins Trädgård sa...

Hallå syster yster! Nu är det läge att kolla in min blogg "hint hint"

Ha det bra

Marit