2009/08/18

Andpromenad



Undrar hur en and ser på världen svårt att föreställa sej men jag tänkte att jag skulle försöka. Jag kröp på magen sakta mot anden som nog undrade vad jag höll på med mitt på dagen. För hade det varit på kvällen så hade den nog trott att jag kröp hem från en av de krogar som finns här i hamnen.

Det var inte så lätt att lyckas ta kort på en gående and medans man ligger på marken så det blev som det blev med det man är ju inget proffs precis.

Så nu om ni som undrar hur de ser på världen prova att krypa i deras nivå ngn gång. Om det var några som undrarde vad jag höll på med? Mm kanske vem bryr sej. :)

3 kommentarer:

Åsa sa...

Hihihiih... det vore något. Alltså det är ju inte så lätt o veta hur världen ter sig där nere om man inte prova sas. Troligen så är det väldigt mycket gräs, sten, fimpar, burkar, asfalt.... Men kanske att världen är större av förklarliga anledningar. Man kanske även skulle prova kattens position i lägenheten här.

Eller som min sambo gör ibland. Han är 1.93 o jag är 1.58 lite skillnad mellan oss :)
Så allt för ofta ställer han sig i min höjd o säger "Nää men du ser ju inte den där grejen, du är så liten" Han får en direkt upplevelse av min värld. Heehehhe

syster yster sa...

Jag gillar änder de är så häftiga dyker nog upp fler bilder på dessa djur under resans gång.
Det är ju lite skillnad mellen mej och sambon också men inte riktigt lika mkt. Kommer ihåg att i skolan fick vi prova att rita i grod och fågelperspektiv.

Anonym sa...

Kul med andpromenad! Det är bara kul att du länkar :)
Nu har jag kommit fram till familjen här i florida och allt verkar bra. Det är jättekul att få kommentarer och ha lite koll på vad som händer där hemma. Vad är det för gymnasium som Fia går i?
Kram