2009/10/30

Inget deppande här inte över att det är höst. Jag gillar som sagt myset under varma filtar och tända ljus.

Barnen gillar löven.


Jag krattar ( det händer att jag får lite hjälp med krattan) barnen leker.På det här sättet kmr jag ha löv kvar att kratta när övriga familjen öppnar sina julklappar. Eller som i "goda grannar" den välkända scenen när grannen klipper "gräsmattan" trots säkert 2 dm snö. ( Vi som är födda på 70talet har iaf minnen av den scenen )
För vad tror ni, får vi en vit jul i år så jultomten slipper åka VOLVO när han ska lämna klappar?





Ett annat säkert tecken på att det är höst är när min kaktus sätter fart och börjar blomma.

Denna kaktus "glömmer" jag bort i syrenbuskarna under sommaren, sen när jag har plockat in den sätter den fart och "gör" knoppar. I massor tror nästan att det här är rekord för den här kaktusen det finns nästan lika många knoppar kvar som det är blommor nu.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Ja men visst är det något visst med hösten. Alltså folk får säga o tycka vad dem vill, men det är faktiskt min favorit årstid. Allt har sitt men hösten har något extra, så är det bara. Gillar djupet, luften o att allt får ett lugn.

Det här o kasta löv är bara ett måste. Eller att rusa rätt in i en uppkrattad hög. Jippiii!!! Kan tänka mig att det far ett o annat löv på varandra också ;)

Min kaktus är också påväg. Dock inte så där än, den är inte fullt så stor än då jag tror att den max är 2 år :) Men min är också vit, i alla fall ett rätt.

Anonym sa...

Härliga lövbilder!

Vi har hur mycket löv som helst. Men de brukar ligga kvar så att man har chansen att plocka dem till våren om det inte blir bortplockade på hösten...

Anonym sa...

Ja, hösten är härlig! Jag gillar hösten. :)