2009/10/21

Plantering



Så va tulpanlökarna i jorden. Lite sent kanske men vi hoppas de kmr upp till våren.

Ca 25 st blandade inköpta på ICA Maxi billiga och stora så nu håller vi tummarna.
Jag grävde en ganska rejäl grop i gräsmattan, talade om för mina barn hur de skulle sitta.
Gick därifrån en stund, kmr tillbaka, lökarna är plantera och jorden är igenskyfflad.

Ja Inte vet jag men i jorden verkar de ju ha kommit, och förhoppningsvis så kmr de upp till våren.
Spännande.
Grabbarna var jättenöjda de såg ut som leriga små solar.

När vi samma eftermiddag grävde runt i komposten lite för att lufta den, hittade vi ett prima stånd med säkert 10 st knytnävsstora potatisar!
Hade ingen aning om att vi hade potatisar där!? Fina potatisar som blev till potatismos.

Roliga överraskningar som dessutom kommer till nytta, det hoppas jag även att tulpanerna ska göra.

6 kommentarer:

mormor-farmor sa...

Kul att få en sådan överraskning i komposten!

mormor sa...

Ja va kul för grabbarna att få plantera lökar spännande i vår hur dom kommer upp en del tidigt o en del lite senare (beror hur lökarna sitter) ja kul med potatisen oxå.

Johan sa...

Men det är ju barnarbete ! :)
Hoppade tulpanerna.....fast det kanske inte är för sent.

Kul att du hittade ett stånd! :) host host ..ha ha ha *garv*

Åsa sa...

Ja måste kommentera föregående. Visst är det fascinerande att hon hittade ett stånd i komposten. Dumt att ha det där, eller så är det kanske rent praktiskt. Vet inte. Jag har endast en balkong o loftgång ;)

syster yster sa...

Svar till åsa tror bara du är avundsjuk...:) jag har ett extra...
Barnarbete eller inte kul va de iaf.

Åsa sa...

Hahahahahha.... en extra. Ja men det är ju bra, ta en repa runt husknuten ;)