2009/10/04

onyttiga saker?

Denna annons hittade jag, och av alla onyttiga saker man samlar på sej....men undrar om jag inte ska skaffa mej en.






Mystic 8 Ball

Alla vill vi ha svar på livets gåtor och hjälp med svåra beslut. Vad känns då naturligare än att vända sig till en gigantisk biljardboll i plast? Spåkulor, kortlekar, kaffesumpar och inte minst tarotlinjer kan slänga sig i väggen – Mystic 8 Ball rymmer svaren på alla dina frågor!
Mystic 8 Ball dyker ständigt upp i amerikanska tv-serier och är hysteriskt populär i USA, och vem kan klandra dem? En boll som innehåller svaren på alla livets frågor är ju ovärderlig och vem skulle inte vilja ha något ovärderligt för 89 spänn?
Så här går det till: Ställ en fråga och skaka på bollen. Vänd den sedan och ett svar flyter upp och urskiljer sig från den mörka vätskan. Ärligt talat så låter det meningslöst, och ÄR också meningslöst. Inte desto mindre sitter du där med kompisarna och ställer fråga efter fråga och garvar hejdlöst åt svaren.
Mystic 8 Ball fungerar dessutom som en brevpress och med denna på skrivbordet kan vi garantera att folk kommer flockas runt ditt skrivbord och ställa frågor. Huruvida det är något positivt eller ej låter vi vara upp till dig att avgöra.

5 kommentarer:

Åsa sa...

Vi har en sån här hemma sen så där två år tillbaka tror jag det är. Ärligt talat så är den roligare än man kan tro o jag kan förstå varför höjdarna har den med sig i arbetet där borta i USA. För ibland så ger den verkligen svar som är förbluffande nära sanningen. Men ändock inte en spåkula, utan mest på kul.

Jag kan ex. ställa frågan "blir det regn idag" och så kommer det ett svar.... Are you kidding. Med andra ord så kommer det komma rätt rejält :)
"Kommer mina elever i tid till skolan idag" ... Absolutly. Hmmm får väl se hur det blir med den saken.

Näää men alltså den är ju verkligen kul. Jag tycker den är rolig att ha just för att man kan få ett svar o den är rolig att ge bort.

Nu är det snart dags att gå vidare till badrummet denna morgon för att piffa till fejset. Sen cykla till ett möte på jobbet. Kramizzzzz

Anonym sa...

Festlig grej, har jag aldrig hört talas om eller sett.

Åsa sa...

Sänder kramar till dig. Har inte så mycket tid idag att kunna ringa o så. Har ett långt pass där vi ska jobba med världen o så. Men jag tänker på dig. Kram kram o kanske kan vi höras i eftermiddag.

Tiny sa...

Ops, jag blev anonym i mitt inlägg ser jag. Tant Gredelin från Ica Kuriren är det i alla fall.

Grå Gubben sa...

Wow! Ska skaffa en genast. Blir arbetslös till nyår och denna Mystic 8 ball ska bli vägvisaren till mitt nya jobb.
Kram/ Grå