2009/09/12

Ser en lång kväll framför mej

Mellersta grabbens gosehund är borta!

Tassavtrycken slutar vid sänggaveln! Sen är den bara spårlöst borta.
Har igen aning, förmodlingen kryper den bara fram när vi minst anar det.

Sist den försvann så lovade jag mej att det aldrig skulle upprepas. Se hur bra det gick med det.
Den överlevde tillochmed husvagnssemestern utan springa sin väg!

Men nu... ja vad vet jag. Och döv är han oxå så vissla på den är ingen idé.

Vet inte om jag ska låta sonen vara vaken tills han stupar eller om jag ska köra på som vanligt här om ngn timme. Det får vi nog se då.

För som ni kanske själva vet så är det just den där lite äckliga söndernoppade gosen den enda som duger.

5 kommentarer:

Åsa sa...

Jag tänkte på er så fort jag vaknade. Men ville inte ringa riktigt än för kanske så vilar ni er o så sover Kristian här fortfarande.

Men är det inte märkligt hur en sån liten sak kan försvinna o som är så betydelsefull. Det får inte ske o därför sker de. Men fick ni upp något spår. Kom han på vart han hade lagt den tro??? Eller somnade han av ren frustration kanske???

Låter inte så roligt i alla fall. Man vet ju själv hur svårt det kan vara att sova om man har något som man funderar på eller inte är rätt lakan i sängen. Hur är det då inte för en liten pojke med sin älskade mjukis gosis hund.

syster yster sa...

Nej ännu inga spår.
Han somnade trött med ett annat gose men har vaknat och ropat säkert 5 ggr i natt.
Tror nog han saknar den.
Hundar som springer bort hamnar för det mesta hos sin husse/matte igen. Vi får hoppas att även denna lilla hund gör det.

mormor sa...

Ja det är inte lätt när det bästa gossedjuret eller gossetrasan försvinner eller blir tvättad.
Jag kom just ihåg sagan som har varit på tv förlänge sedan jag tror den hette Svoppe som oxå kom bort. Den lilla hunden ligger inte i soppåsen för det gjortde ju Svoppe. Ja ja hoppas ni hittar den så sonen kan sova. Lycka till.

Åsa sa...

Men lilla hunden då, vart kan den ha hamnat. O den är inte ute? Inte nergrävd eller så i sandlådan, tänkte bara på den här mösshistorian som var för några år sen :)

Men troligt är väl att den är inne. Lådor, garderober, tvättkorgen, toaletterna, i en väska, bilen, under saker, tillsammans med tvätt.... Lille lille hunden då.

Stackars liten!

Hanna sa...

va bra du skriver. Hoppas ni hittar gosisen, inte kul när dessa kommer bort!