2009/09/07

Gott sällskap och god mat




Igår var jag och gjorde något som jag hade sett fram emot så mkt. Jag var till min syster och hälsade på i Örebro.

Vi promenerade runt lite på stan och sen gick vi en vända runt vackra Örebro slott.


Man blir hungrig av att promenera så vi gick till Grekiska kolgrillen och åt middag.

Jag bara älskar kolgrillad mat.

Mätta blev vi och gott var det.

vällsfika och yttligare en promenad till slottet för att se det i mörkret där det speglar sej i ån.

Klockan drar som vanligt iväg alldeles för fort när vi ses.

Men förhoppningsvis ses vi om en månad då det är marknad i stan.


Med frid i sinnet och en värmande känsla i kroppen efter en jättemysig dag styrde jag fören hemåt.

Fullmånen gjorde mej sällskap hem hela vägen. ( eller nästan fullmåne för full var den visst i fredags, som kanske många andra.) Men det är en helt annan historia det.

Tack syster för en fin dag jag gör gärna om det.


4 kommentarer:

mamma Ewa. sa...

Det ser ju gott ut det ni åt.
Ja grekiskmat är gott.
Kul att ni hade en fin dag tillsammans.

Åsa sa...

Ja jisses vad god den där maten var. Helt klart det bästa på mycket länge o det kan ju berott på sällskapet också, det kan finnas en riktigt stor poäng där.
Så nästa gång som vi inte tar med oss mat hem utan sätter oss ner jag o Kristian då ska vi nog ta o äta de där, mmmmmmmm....

Det var en riktigt bra bild de där. Så där ser man ju ut så vad göra. Inte nöjd med håret dock som inte var i ordning alls men men så kan det vara. O vet ni va, det får vara så, det är viktigt att komma ihåg.

Kram kram o tack så himla mycket för en kanon dag kära syster. Kalas väder o mys.

alma sa...

Trevligt att komma bort ibland och bara ha en mysdag

Hanna sa...

Låter som en härlig dag! Sådana behövs ibland. Kul att du kikade in på min blogg! Ha det gott!
//Hanna