2009/09/10

leksaksfynd

Idag var jag mina barn och deras mormor ( och många många fler ) på loppis. Ett föräldrakooperativ har stängt igen och sålde nu ut allt, och då var det allt. Köksinventarier, leksaker, böcker, klätterställningen på gården och mycket mycket mera.

Pojkarna plockade på sej lite dinosaurier, böcker mm jag plockade mycket vattenfärger, penslar målarpapper. Jag köpte även en lekmadrass för 20 kr det kallar jag fynd.

Nu ska jag bara ge mej på att sy ett nytt överdrag men jag tror inte det ska vara så svårt.

Jag gillar loppis på lördag är det dags igen. Då är det även familjedag med korv och tipspromenad för både stora och små, bara på gångavstånd hemifrån.

Sånt gillar jag när jag kan låta bilen stå.

3 kommentarer:

malle sa...

Nä, gud så drygt det är med sånna riktiga förkylningar :/
Tack! :) Känns iaf som den är på väg att gå över nu.
Här är det soligt, men blåsigt.. Så ganska fint är det ju :)

Åsa sa...

Hej hej!
Ja vad roligt att fynda, på riktigt. När det är saker som kommer användas verkligen. För annars är det lätt att man köper mer av de man redan har, en massa saker som bara är som knappt existerar.

Men det här är ju hur bra som helst o att barnen själva kan få plocka o tycka ;) Madrassen tyckte jag var klockren. Man skulle ha, som du sa, ett stort rum som bara är kuddar o annat mys mys. Tänk vad kul man skulle ha hehehhe.

Ha det gött o ta hand om er!

mormor-farmor sa...

Låter som du har fyndat ordentligt. Det är kul på loppisar. Jag brukar köpa böcker till barnbarnen. Har även hittat en liten lekplats från Fisher-Price med några figurer, den är mycket populär.