2009/09/29

Frosten närmar sej


Så här års är det trångt i mina fönster. Många av mina pelargoner blommar fortfarande för fullt och det känns i själen när man är tvungen att klippa ner dom för att de ska få plats.
Ännu har vi inte haft frost men det var nere på 2 grader bara. Och igår kväll både regnade det kraftigt och åskade en del.
I tvättstugan vilar redan änglatrumpeter, fuchsia,potatisblommor och snart flera av mina stora pelargoner.
Men innan dess ska hela tvättstugan städas och bara det kommer ta sin lilla tid.
Gräsmattan växer ännu så det blir till att klippa minst en gång till.

5 kommentarer:

mamma sa...

ja kan hålla med dig att det är inte roligt att behöva klippa i sina stora pelegonier.Har ju själv varit tvungen att klippa i mina.
Ja men så blir det flera kanske av alla skotten.

alma sa...

Jag har klipp ner alla stora fuxior och de står nu i säkert förvar i garaget. Pelargonerna är ännu kvar på altanen, där får de stå till jag kommer hem igen, från Spanien

Där klarar de sig om det inte blir kallare än minus fem grafer kallt

Åsa sa...

Ja när det väl är dags för hösten och vintern att komma så går det snabbt. Det märks på det mesta o trädgården är väl där det är som mest tydligt. Verkligen som man säger att den går inför vila.

Här har vi inte haft några blommor denna sommar att tala om. Vill inte ha för mycket o det är orsaken. Men det är charmigt o mysigt helt klart. O pelagonier (hur sjutton stavas de) är så vackra. En enkel men vacker blomma.

Nää nu är det dags att borsta tänderna o bege sig snart till jobbet. Kändes som att jag höll på att bli förkyld o nog finns de där. Men jag åker till jobbet idag så får vi se. Idag bär det av till Finspång där vi ska hälsa på två av våra elever. Kul kul faktiskt.

Ha det!

syster yster sa...

förkylningen kallar på uppmärksamhet det vanliga snoret kliet i halsen och så. Lilleman är oxå förkyld och hostig.
Påminn mej så ska du få en fin pelargon av mej i vår nu är de inge fina som stubbar bara.
Ha de gott och krya på dej.

Åsa sa...

Jag känner av förkylningen lite grann men den har inte brytit ut helt. Ska vila så mycket jag kan denna helg o sover verkligen så fort man kommer hem i soffan. Vi som hade tänkt gått ut till nya utestället, jajaja..

Ja nu är det verkligen kallt ute. Mössa o vantar är att rekomendera nu när man ska cykla. Ingen jätte tjock mössa utan en lite tunnare behövs än så länge.
Kram kram o krya på dig.