2010/02/12

Så var det dax för fredagsmys


Som kanske idag inte blir så mkt bara mys....

Här ska göras potatisgratäng till 50 personer, och så fick vi inte tag i ngn okokt färdigskalad potatis. De vi brukar handla av har slutat.
Så jag och sambon ska skala och skiva (Skivar det gör matberedaren) ca 12 kg potatis. Men det är snart gjort sa en kompis bara man får fart.

Nu undrar ni säkert om det är ngn som fyller år. Nej det är undomsskyttarna som ska ha karaokefest med alla dessa gäster. Det har de varje år och överskottet går till deras verksamhet. Så det är ju iaf för en god sak man står där och sliter med potatisen, får väl öppna en flaska gott vin till! Så kanske potatisskalningen blir lite roligare?

Undrar bara vad vi i familjen ska äta till fredagsmiddag då? Ugnen är ju upptagen ett antal timmar.

Ha en trevlig helg alla mina bloggarvänner. Ta hand om varandra och skäm bort familjen så där lagom mkt på söndag. Jag är lite motståndare mot denna köphysteri det blir till såna här dagar som alla hjärtans dag och hallowen osv.
Men man kan ju skämma bort varandra på många andra sätt oxå.

3 kommentarer:

Frogprincess sa...

Jag köper inte heller presenter till Alla hjärtans dag.
Sambon brukar komma med blommor om det är en vardag så jag antar att jag kan glömma dem...

alma sa...

Vi äter lite gott och så har jag bakat några hjärtformade mjuka kakor, som jag ska fylla och glacera. Då har vi varsin fin bakelse till efterrätt.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Halloj!
Jag hoppas att du ser den här kommentaren!!! Du har någonting att hämta hos mig!
Kram,
Regina