2010/02/02

Lite bilder ur vardagen

Det blev många bullar bakade igår....hälften med mandelmassa och vanilj och hälften med kanel.
Fyra små barnhänder som gärna var med och hjälpte till.
Men vad gör det städa gör jag när barnen nöjda med sitt verk hittar på ngt annat en stund.

Undrar om jag kan sitta här under fågelbordet och vänta på att MIN middag landar???

Eller ska jag göra som matte vill och gå in i stället???


Inte för att jag tror att katten (som heter Flisan) gick in bara för at jag ville det. Katter är och förblir helt egna individer, jag gör det jag vill när JAG vill! Det verkar vara en katts motto.

2 kommentarer:

Filimarans Funderingar sa...

Men vad jag blev sugen på bullar nu med kaffe till, det är så sällan jag bakar bullar jag måste göra det någon dag, till helgen kanske!!

mormor sa...

oj va många bullar det ser väldigt gott ut. Kul för barnen att få vara med i bakandet och städa kan man ju göra senare när alla är nöjda.