2010/02/21

Insnöade mer än vanligt


Insnöade mer än vanligt är vi idag i huset på kullen. Men oj vad det är vackert där ute. Ca 10 grader kallt vindstilla och sol kan det bli så mkt vackrare? Nu har vi skottat upp så mkt snö så nu vet vi inte riktigt vart vi ska göra av det. Sambon har dragit iväg och lånat en traktor så vi kan köra undan snön, för blir det som SMHI säger så väntar vi mera snö.
Till höger är det min bil...
(Som ni säkert redan vet så klicka på bilden så blir den större)



Även de små fåglarnas matplats har blivit framskottad, det är inte så lätt att vara fågel i all snön.
Men det är klart underhållande att studera de små liven när det är dags att äta.
Här har dom en väl skyddad matplats och det varierar väldigt vilka arter det är som besöker oss.
Min favoritfågel är iaf steglits och sidensvans. Även domherrar och
stenknäck är regelbundna besökare. Koltrastar har vi massor i år, jag matar dom med äpplen från vår egen trädgård.

2 kommentarer:

alma sa...

Ja, nog är vi insnöade alltid. Mer ska det bli....Camilla och Hedvig slipper detta...

Åsa sa...

Ja det är så vackert ute så man blir tårögd. Det är helt otroligt. Folk tycker man är helt från vettet när man säger att detta slår alla gånger en sommardag. Detta visar livet o naturen på riktigt. Det enda som är är att jag inte har några termobyxor. Ska ett par som är i källaren någonstans ;) o så har jag ett par som är 7 nr för stora. Dem kan man ha i en pulka backe.

Kul med alla fåglarna. Stenknäck är väl den som jag inte sett på länge. Annars så finns dem även här men inte inne i stan. Jo Sidensvansar finns här. Dem vill ha mat o då vågar dem. Det är gulligt o mysigt.