2010/02/27

Färdig


Trevlig och snabbvirkad mössa.

Dottern tyckte att den blev för "svensk" så mellersta sonen la beslag på den. Han har ju tjatat om att han skulle ha den sen jag började så nu är han lycklig. Dottern "beställde" en i andra färger och sen ska den vara mer "baggy" ( med häng ) som det ska vara. Så det blir till och dra ner på stan och kolla efter andra färger. Dottern och jag ska försöka virka varsin samtidigt, hon säger att hon behöver lära sej. Trevligt umgänge kan det bli, denna vecka då hon har sportlov.
Helt plötsligt häromdagen blev det alldeles tomt på fåglar, runt mitt annars så välbesökta fågelbord. Börjar fundera på vad som har hänt?
Vänder blicken mot päronträdet, och där på en gren sitter den vad jag tror en sparvhök. Härligt mumsande på ( tror jag ) en björktrast. Dun och fjädrar yrde omkring och landade på den snötäckta gräsmattan.
Så nu har den gåtan fått sin förklaring och jag ska sluta skälla på mina katter när det ligger rester på gräsmattan. Tyckte väl att det verkade underligt om katterna lyckas ta en fågel när de knappt vill kliva i snön!

Om det nu är ngn annan som tror att det är en annan fågel så är jag tacksam om jag får veta det.

9 kommentarer:

mormor sa...

Den blev ju jätte fin mössan passar mellan pojken.
Kan förstå att dottern vill ha andra färg. Lycka till båda två med nya mösser kul att virka tillsammans.

alma sa...

Den passade bra på Pontus. Jag förstår att han blev glad.

Usch, nu snöar det igen. Halt för de som måste ut och åka.

Frogprincess sa...

Här har det också varit ont om fåglar till och från. De har kommit och gått. Kissen försökte leka med domherrarna en dag men det var inte roligt när hon sjönk ner till magen i snön.

KIKKI sa...

Jättefin på killen !!!

Filimarans Funderingar sa...

Passar killen perfekt, jag förstår att han blev glad för att få en sån fin mössa.

Åsa sa...

Hhihiih vad sött. Att verkligen få längta efter något som vi vuxna kanske inte ser så självklart. Men i den lille mannens ögon är detta verkligen något riktigt speciellt o den passar honom verkligen. Så sött tycker jag. Tänk vad lätt det är att se saker o ting som mer värdefulla om vi bara vill. Det går, i det mest lilla o enkla kan vi få ett leende.

Ja det där med fåglarna var verkligen en intressant historia. Tänk vad mycket som händer runt ett fågelbord. Det var därför man lockades så av de som liten. Nu var det ju inte alltid blodbadet man tyckte var spännande utan mer den här ordningen det är kring maten o vad dem verkligen gör där förutom att bara äta. Intressanta djur! O visst är det spännande också när en lite större fågel gör besök. Den vill också ha mat o söker sig närmare när det är svår jagat på andra platser. Så är det ju. Kram kram till dig syster ;)

Ingela sa...

Mössan var jättefin och passade sonen perfekt!

Frogprincess sa...

Tack för din röst.
Ha en trevlig dag.

Hanna sa...

Min tävling är nu avslutad.
Ha en fortsatt bra helg.
Kram
Hanna