2010/01/14

Kung Bore




Jag bara älskar vintern och snön, men för barnens skull så tycker jag att det kan få bli lite varmare.


Minstingen här blir alldeles fnasig och torr i ansiketet. Och de senaste dagarna har det ju varit så fuktigt i luften med ogenomtränglig dimma.

Härom dagen passade jag och barnen på och tog en rejäl promenad. Mina barn fick gå en sväng på Mälarens is. De tyckte det var lite konstigt och första stegen såg de ut som om de väntade sej bli blöta om fötterna.
Rimfrosten är vacker på alla buskar och träd.
Här har isen stannat tiden och bara frusit mitt i sitt rinnande.


3 kommentarer:

alma sa...

Ja, nu är det vackert ute, med all rimfrost. Kul att promenera på isen.Det har väl aldrig varit så mkt rimfrost. Fina motiv att fotografera

Åsa sa...

Ja jisses vilka fina iskristaller o rimfrost som det finns nu. Vågar dock inte ta kort, men kanske till helgen om det inte hinner försvinna. Är rädd om kameran nämligen :) Men ååå vilka fina bilder du har tagit. Just nära så där är toppen!

Tror helt klart att grabbarna funderade på om mamma höll på o bli tokig. Sa dem inget sånt "men mamma". Det känns ju verkligen smått konstigt kan man lugnt säga. Kram kram idag är det varmt ute.

Frogprincess sa...

Det är ju faktiskt ganska så skönt om det är några minusgrader, vindstila och solsken. Då får det gäran vara vinter när det ska vara vinter :-)