2010/01/11

Hur konstigt känns det inte

nu när hela familjen är utspridda igen efter drygt 3 veckor tillsammans?
Stora barnen på dagis, M jobbar och tonåringen drar till skolan idag och komr väl inte hem förräns kanske till helgen antar jag.
Då tänker man, åh nu ska jag göra allt det där som jag inte har kunnat gjort hemma på 3 veckor.
Många är idéerna så jag får väl ta och börja med tvätten. Har lovat mej själv att sluta "spara" den rentvättade tvätten i fåtöljen i lillgrabbens blivande rum. Kan väl inte vara så svårt ?

Eller vad tror ni?





Sen ska det rummet iordningställas så lillen kan flytta in där.
Är det inte märkligt så fort vi människor kan fylla ett rum med allehanda saker som annars inte alls finns där.



Julgranen som till igår har varit jättefin lämnar nu sina barr på golvet så fort någon passerar den! Hinner jag med att kasta ut den oxå idag vore det skönt annars blir det ett projekt i morgon.

Då får även tomtarna krypa tillbaka ner i sina små lådor igen.

Det är mysigt att plocka fram dom men det är lika skönt att kunna plocka undan dom igen. Har några grå hustomtar gjorda av en bekant till familjen som alltid står framme på öppna spisen.

http://utotomten.se/index.htm

5 kommentarer:

alma sa...

Egentligen går det ju lika fort att lägga in det nytvättade, som att lägga det i en fåtölj. Det enda är väl sryktvätten, som man kanske inte hinner stryka direkt.

En bra deckare i hörlurarna och strykningen går som en dans.

Millan sa...

Vi slänger all den nytvättade på sängen och viker och sorterar där så den måste bort till det är dax att lägga sig på kvällen och då önskar jag ibland att jag hade en bra fåtölj till den isället ;)

syster yster sa...

Jo så är det nog att det tar ju ingen tid att vika det ska bara göras ju....stryktvätt det är ju nästan bara gardiner som jag stryker.
har provat med sängen men det funkar inte då jag och sambon ganska så ofta för tillfället går och lägger oss olika sent. Nu viker jag tvätten när de små ska somna.

OlgaA sa...

Tvätten... ja... det känns så bekant :)
Va kul att du vill vara med i utlottningen!!! HÅLLER TUMMARNA!
Ha det gott!
kram Olg@

Mrs J sa...

Tvätten är ett gissel. Vi hivar all ren tvätt i sådana där otroligt dekorativa stora blå Ikea-kassar. Kassarna går att peta in under sängen om man måste paniksnabbstäda ;-)