2010/01/27

Mera snö















Idag kom snöovädret. De stackars fåglarna har det tufft.

Här har den annars skygga stenknäcken hittat till "matbordet" där det idag bjuds på hamp och solrosfrön, kan även finnas lite havre för den som vill ha.

På bara någon timme så hade barnens hink nästan helt snöat över.
Det vräker ner snö
samtidigt som det blåser kraftiga vindar.
Ca 5 grader kallt men det känns som om det vore minst 10.

Kylan tränger in i vårt gamla hus och det drar på golvet. Om det bara vore vindstilla....

Hoppas att jag inte behöver ut och åka ngt, skulle behöva köpa lite mjölk men det får nog vänta.

3 kommentarer:

Filimarans Funderingar sa...

Nä nu längtar man efter våren. Hos mig snöar det eller rättare sagt det vräker ner snö. Jag har precis kommit från jobbet och var köpte oss en ny snöspade eller som det egentligen heter snösläde.

mormor sa...

ja visst är det fint med snön och som du skriver är det bara att klä på sig rätt.Sedan är det bara ut i det fina vintervädret.
Klart det är jobbigt med all snö att ta reda på men tänk på vad barnen får uppleva med all snö.

Åsa sa...

Nu typ så där 2 dagar senare läser jag bloggen som jag sa. Jajaja. Det är verkligen kul att kunna sitta o studera djuren i ett vinterlandskap. Dem har det inte så lätt o man kan lätt få en skymt av dem mest skygga djuren också. Stenknäcken är mycket mycket fin.

Kan tänka mig att grabbarna var fascinerade över hur mycket snö det kom. Det är ju inget som man är bortskämd med precis. Kram kram