2011/12/06

macarones

macarons med hallonsmörkräm.

För första gången har jag provat att baka dessa gudomligt beroendeframkallande bakverk som alla pratar så mycket om. De var helt klart värda besväret att göra, ganska tålamodsprövande men roligt.

En av årets  mössor


Under min sjukskrivning har det blivit en och annan mössa virkad och även stickad. Jag har även provat att sticka den populära Åremössan enkel och rolig. Omtyckt av ungarna. Kommer bild på den senare. ( har ine den kvar hemma dottern har lagt beslag på den)

5 kommentarer:

Annika Lundgren sa...

Lena kom med en till mig....detta är det godaste som finns på denna jord....yammi

Åsa sa...

Du har provat de som man annars inte hinner riktigt :) Jag är så sugen på att virka såna små djur, o får väl se vad lovet kan ge!
Blev dem goda?

Anonym sa...

Bra gjort, de ser goda ut. Kram Lillemor

syster yster sa...

Annica de är lite kniviga att göra men grymt goda. Prova gör dom ihop med barnen det blir roligare då. och dom är Yummie!!!!!!!!!!

syster yster sa...

Åsa ja jag har hunnit prova en hel del av sånt somjag annars inte tar mej tid till. men har lovat mej själv att det får bli mer sånt även när jag har börjat jobba. det är en härlig känsla att pricka av det på todolistan!