2011/02/16

föreläsning igår!

Jobbet bjöd på 1,5 timmes föreläsning omhälssa och dieter igår. Ja tyckte den var riktigt bra fick lära mej en hel del. Det handlade mest om vilka olika bra och dåliga dieter det finns och varför vi ska lägga om vår kost.
Vet att jag inte kommer att hålla LCHF dieten resen av livet utan måste hitta ett alternativ att kunna gå över till senare. Lutar åt tallriksmodellen ellerISO dieten där man äter "vanlig" mat enligt principen 33 % protein, 33 % fett och 33 % kolhydrater. Men jag vet inte får se här framöver. Jag som sldrig har hållt på med dieter tycker att detta är som en djungel.

Kvällen avslutades men thaimat ( med bara lite ris) men med världens bästa väninna som sällskap!
Tack för i går C. Det gör vi snart om igen.
Här ser ni en bild på mkt god kyckling
Receptet tackar jag en vän på jobbet för att jag fick!

1 kommentar:

Lilla Rummet sa...

Hej!
Det där med olika dieter är svårt. Har prövat både GI, LCHF och viktväktarna o.dyl, men nu äter jag i stort sett som vanligt fast lagom portioner och är ute och går och rör mig.. och det funkar bra.
Den där rätten såg god ut.
Ha en fin kvinnodag.
Kram Britt