2010/11/13

Allt känns grått idag


Får nog ta och hitta på ngt som piggar upp kanske ska ta och byta gardiner i tvrummet medans jag väntar hem mellersta sonen! Och idag kommer även stora "barnet" hem, antar jag för att tvätta och äta lite sen vidare iväg igen! Så är det när de är på väg ut i vuxenlivet.
Det får bli en dag som blir som den blir idag det kan vara skönt det oxå!


Känner att jag behöver varva ner lite det har varit 2 jätteintensiva veckor på nya jobbet. Men det käns så roligt att göra ngt nytt som jag dessutom i flera år har velat men inte riktigt kunnat "ta" mej dit. Så dök chansen upp genom att en fd chef till mej frågasde om jag var sugen att prova ngt nytt. Först trodde jag inte att det var riktigt sant...men så fattade jag och tog chansen. SÅ här är jag nu har ca 2 månader kvar av provanställningen ( kan bli kortare) sen så är det bara att köra för fullt.

Återkommer med mera om det vid ett senare tillfälle för alla som är intresserande.

3 kommentarer:

Åsa sa...

Hihihiih vad roligt det är med nytt men hjälp så jobbigt. Jag är inte inne i systemet än kan jag säga. Men det är för att det är såååå många trådar o bollar i luften som man bara inte kan per automatik. Alla skolor har sitt sätt att arbeta o vem som gör vad o på vilket sätt o bla bla bla...

Göra som man vill dagar är bra. Där lusten faller in där händer det något. Sånt är härligt.
Har förresten köpt två saker som jag ska skicka till pappa idag så han har det imorn.
Kram kram

Handarbete/Pyssel sa...

Ja, vissa dagar känns grå. Man får pyssla om sig själv lite extra och försöka få en skön värme inne, så känns allt bättre!

Fortsatt lycka till med nya jobbet!

Karin på Ösäter sa...

Hej kul att du vill vara med i min utlottning, vi hörs!!

Karin på Ösäter