2010/03/11

Tystnad


Sitter här och det enda som hörs är en klocka som tickar på, knattret från tangenterna och hårddisken som rasslar till ibland.
Nu kan man ju undra hur det kan vara möjligt i en familj på 6 människor, 3 hundar och 2 katter. Och så dammråttorna då förstås.

Jo sambon är i fjällen över helgen, tonårsdottern på internatet, och resten sover och kl är bara 20 45! En torsdagkväll.

Egentid vad ska man göra då???? Jag tänker faktiskt sitta här tills det är dax att rasta av hundarna och krypa till sängs.
Egentid något det pratas om så mkt i tidningar och TV, att man ska unna sej egentid....
Men tänk om man inte egentligen vill ha ngn egentid utan umgås med sin familj och sina vänner.
Är man konstig då eller?


Kvalitetstid pratas det oxå mkt om, vad är skillnaden? Jag tycker den verkar hårfin i alla fall.
Kvalitetstid på badhuset med barnen eller med en kaffekopp i handen i vårsolen, båda har ju kvalitet.

Det här blev ett konstigt inlägg, kanske är för ensammen i min egentid??? Hoppas det inte blir för ofta för då kmr ni nog lessna på mej.

Ha det gott hur ni nu än väljer att ta tillvara på tiden.

2 kommentarer:

Åsa sa...

visst är det härligt när man upptäcker såna där små detaljer som man annars inte lägger märke till. Som en tickande klocka, den kan i ett annat sammanhang kännas så stressande. Men så i ett annat så ger den kanske en mysfaktor. Så är det bara. O det är lite härligt när man kan se det så.

Det där med egentid är ett ord som jag är allergisk mot verkligen. Att man har det är en sak men att folk måste planera in de eller att det måste vara något särskilt det är något som jag inte förstår. Jag tror att om man måste kalla allt man gör vid namn så blir det mer en stress än betydelse. Jag menar, alla har sin tid om dem tänker efter. Sen om det handlar om 20 min eller en halvdag so what. Är måttet de som har betydelse, ja det vet man säkert själv beroende på hur man mår, men att planera de, det tror jag inte är bra.

Annika sa...

Kolla gärna in på min blogg:
http://www.nilssonpettersson.blogg.se
En familjeblogg med bl.a tävlingar också!!! :)

Om du lägger till mig på BlogLovin eller länkar till mig så blir jag jätteglad, och ger även dej så klart en länk hos mej!