2010/01/29

Massor med härlig snö

Igår la jag ner mkt tid och energi på att skotta av gårdsplanen och grindhålet, där plogbilen lagt en riktigt präktig snövall. Undrar om de får täppa till grindhålen????

Hade det varit under normala omständigheter så hade jag bara satt snöskyffeln i snön och skyfflat på. Men nu har jag nattvakat i 5 nätter med sjuka barn, så ork och tålamod var det lite si och så med.
Men envis som jag är, så ut med barnen och så satte jag igång och skottade. Det tog sin lilla tid och barnen fick ju chansen att leka av sej en stund i snön.

För hur som helst så gillar både jag och barnen snö det gäller bara att klä sej rätt.


Jag anser nämligen att när det är vinter så ska det vara vinter inte regnigt och gröna gräsmattor.


Det kan vara nog så svårt att köra runt med lastbilen i snön när den når ända upp på ryggen:)

Och som det verkar just nu så hinner jag nog skotta en gång till i dag oxå, men idag mår barnen bättre och jag har fått sova hyffsat.

3 kommentarer:

Filimarans Funderingar sa...

Just nu när jag skriver en kommentar så snöar det riktigt rejält, men annars har det varit en en sol ,fin dag.Ha det gott/margareta

Åsa sa...

Ja jag är helt säker på att dem inte får blockera ett grindhål. Tror inte ens det spelar någon roll om det är en grind som man bara ska ut genom eller om det faktiskt är en bil som står innanför. Det får inte vara en blockerad väg. Inte bara för att man ska kunna ta sig ut i akuta lägen utan också för att en människa inte ska känna sig instängd.

Bra jobbat verkligen med skyffeln. Hoppas verkligen inte att dem gör om det en gång till. Men jag vet ju bara hur dem kör på skolgården, det är hemskt.

Ja alla barn tror jag lever i en dröm just nu. Det är verkligen så mycket snö ute o det är så fint. Härligt är det, så mysigt. Synd jag missade min pulka dag... jajajja. Kramizzzzz

Mrs J sa...

Otroligt mycket snö här med! Tokhöga snöplogkanter längs cykelvägen utanför! Man hajar till varenda eftermiddag när det skuttar förbi skolbarn i höjd med våra fönster. För självklart är det roligare att skutta där uppe, än att gå på vägen!